تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار مدرن

تحول در فرآیندهای کاری

اگر شرکت خود را به عنوان یک «کانون ریاضی» در نمی آورید، با مشکلی جدی مواجه در زمینه کسب و کار مدرن خواهید گشت. در آینده ای نزدیک هر صنعتی در مسیر دیجیتالی سازی پا می گذارد و شرکت هایی که از الگوریتم ها یا قوانین ریاضی برای پردازش اطلاعات به منظور شکل دادن به تجربه مشتری استفاده می کنند پیروز میدان خواهند بود. هر مزیتی که اکنون از آن برخوردارید در مقایسه با مجموعه‌ای مناسب از الگوریتم ها که تجربه مشتری را متمایز می کند، از اهمیت کم تری برخوردار خواهد بود.

این تنها یک حدس و گمان نیست. سنسورها، بی سیم تلفن همراه و پهن باند و سایر فناوری های مشابه، جریان اطلاعات دیجیتالی برای یک کسب و کار مدرن را به صورت گسترده و تصاعدی افزایش می دهند. الگوریتم هایی که با رایانه های با سرعت بالا به اجرا در می آیند، می توانند با استفاد ه از این اطلاعات نتایج شگفت‌آوری را از شناسایی الگوها و پیش بینی ها تا حل مشکلات پیچیده رقم بزنند. آن ها حتی می توانند با دسترسی به اطلاعات جدید، روندهای کاری خود را اصلاح کرده و بهبود بخشند. بنابر نظر کاتالیزورها یا تسهیل‌گرانی چون استیو جابز فقید، جف بزوس، لری پیج، سرگئی برین، مارک زاکربرگ یا مارک آندرسن، الگوریتم ها می توانند تجربه مصرف کننده را به طور اساسی دچار تحول نمایند.

این نوع کاتالیزورها روز به روز  بیشتر وارد معرکه کسب و کار مدرن می شوند و از همین رو سرمایه‌گذاران ریسک پذیر با هوشیاری عمل می کنند و منابع زیادی را به سنجیدن کاتالیزورها و فراهم کردن زمینه ها برای ایده های آن ها اختصاص می دهند. نتیجه این امر بازسازی یا از بین بردن صنایع پیشین، ایجاد فضاهای جدید در بازار و تغییر شکل اکوسیستم های صنایع قدیمی است. برخی از مدیران این فرایندهای نوین کاری را نادیده می گیرند یا تلاش می کنند همان حالت دفاعی و غیر پیشرووانه‌ی خود را حفظ کنند، همانطور که در شرکت نوکیا اتفاق افتاد.

الگوهای تجاری سنتی به سوی کسب و کار مدرن در حال بازتعریف هستند. افراد تازه کاری استراتژی های جدید دیجیتال را دوباره اختراع می‌کنند و قوانین بازی را بازنویسی می‌نمایند. به زبان ساده، چگونگی آمادگی سازمان برای تغییر و پاسخ به بازار در حال رشد، موفقیت – و حتی بقا – در فعالیت های تجاری تعیین کننده هستند. ما در اینجا تلاش می کنیم تا به توضیح برخی از موارد مورد نیاز در خصوص ایجاد تحول در راستای کسب و کار مدرن  بپردازیم.

نسبت به تحولات دیجیتال در زمینه فعالیت تجاری خود آگاه باشید

معنای دیجیتال مختص به زمینه فعالیت تجاری خود را تعیین کنید. توانایی های فنی خود ، خطرات موجود و اینکه چگونه تحول دیجیتال می تواند تغییراتی در تجارت و درآمد شما ایجاد کند را تجزیه و تحلیل کنید. با درک این موارد، می‌توانید استراتژی بهتری برگزینید. این اولین گامی است که شما را در مسیری درست قرار می‌دهد. در خصوص راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از بخش درخواست جلسه دمو یا مشاوره  شرکت اندیشه نوین رایورز بهره ببرید.

در فضای تغییر و تحول ایجاد انگیزه نمایید

برای تبدیل شدن به یک کسب و کار مدرن واقعی، مهم است که دیوارها را از میان بردارید و همکاری میان تیم هایی با کاربری های متفاوت را تشویق کرده و موارد انگیزشی را تقویت نمایید تا فرهنگ شرکتی در راستای تغییرات دیجیتال و کسب و کار مدرن موجب کسب موفقیت گردد. به عنوان نمونه‌ای بسیار حائز اهمیت تیم IT شما نباید به طور جداگانه کار کند. این تیم نیز باید در کنار سایر عناصر کسب و کار و هماهنگ با آن ها فعالیت نماید

مشتری محور باشید

مصرف کنندگان دیجیتال امروز کاملاً آگاه هستند، انتظار بیشتری دارند و هرگز به فکر تغییر تعهد خود نسبت به یک برند نیستند. با نگاهی به چگونگی شکل‌گیری آینده، بدیهی است که تنها مبتکرترین شرکت هایی که می توانند از فناوری برای پیش بینی روند آینده، تولید محصولات شخصی و ایجاد تجربیات به یادماندنی برای مشتریان خود استفاده کنند، پیروز میدان خواهند بود.

داده محور باشید

تیم های IT خود را قادر به یادگیری و مهارت در جمع آوری داده های معنی دار کنید. داده محور بودن خود را به فروش و بازاریابی محدود نکنید. داده ها می توانند یک سرمایه ارزشمند در تعریف استراتژی های مربوط به استخدام کارمندان، نگهداری، خدمات مشتری و سایر زمینه های تجاری نیز باشند. فعالیت های تیم IT باید بتواند بینش قابل قبولی از داده ها، تبدیل آن ها به معیارها، جستجوی الگوها و استفاده از این یافته ها برای پیشرفت های اساسی در فرآیندهای کسب و کار مدرن را فراهم آورد. چرا که سیستم عامل‌های فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت هستند تا هم از ایجاد اختلال و هم از تحولات پشتیبانی نمایند. همچنین برای اینکه اطلاعات بیشتری در خصوص حرکت از کسب و کارهای سنتی به سوی مدرن سازی کسب و کار کسب نمایید به بخش درخواست جلسه دمو یا مشاوره  شرکت اندیشه نوین رایورز مراجعه نمایید.