Content marketing یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای «ارزشمند»، مرتبط و متناسب با جذب و حفظ مشتریان هدف و در نهایت کسب بهره وری و سودآوری در یک کسب و کار متمرکز است.
در اینجا واژه «ارزشمند» یک کلمه کلیدی محسوب می شود. این همان چیزی است که می تواند خط تمایزی میان تعریف بازاریابی محتوا و تعریف سایر مفاهیم موجود در کسب و کارهای نو ظهور باشد. این واژه تعریف Content marketing را از هر گونه تعریفی که تقریباً در خصوص هر شکلی از بازاریابی (marketing) یا تبلیغ کردن (advertising) ارائه می شود متمایز می سازد. در عوض آنکه به دلیل ناآشنایی از بازاریابی محتوا از آن چشم پوشی کنید تلاش کنید تا تشخیص دهید که آیا بخشی از محتوای شما می تواند قابلیت قرار گرفتن در دسته بندی بازاریابی محتوا را داشته باشد یا خیر. به این معنی که محتوای شما بتواند افراد را جذب کرده و آن ها را در راستای اهداف شما ترغیب نماید. درContent marketing هدف این است که از بازاریابی محتوا حداکثر ارزش و سودآوری را کسب نمایید. در این مرحله، با وجود این تعریف و توضیح، احتمالاً هنوز فکر می کنید که بازاریابی محتوا دقیقاً چیست. احتمالاً با در نظر گرفتن چند نمونه می توان به وضوح بیشتری در خصوص راهکارها و شیوه های دستیابی به آن آگاهی یافت. همچنین در راستای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص Content marketing می توانید از بخش درخواست جلسه دمو یا مشاوره شرکت اندیشه نوین رایورز استفاده کنید.