به زبان ساده، landing page اولین صفحه ای است که پس از کلیک روی یک لینک وارد آن شده یا به عبارتی «روی آن فرود می آیید». از همین رو، یک صفحه لندینگ تقریباً هر چیزی می تواند باشد: صفحه اصلی خودتان، پستی در یک وبلاگ، صفحه ای مرتبط با معرفی یک محصول، و هر چیز دیگری که می تواند در شبکه های وب به عنوان یک لینک منتشر شود. صفحه فرود معمولاً صفحه ای است که در آن افراد را مجبور می کنید تا به صورت آنلاین وارد صفحه ای که شما می خواهید شوند.
landing page برای هر وب سایتی یک ضرورت محسوب می شود، زیرا بستری را فراهم می کند که به شکلی هدفمند درصد بازدیدکنندگان از هدف مورد نظر را افزایش می دهد. در حقیقت، صفحات فرود به طور متوسط بین 5 تا 15 درصد می توانند در افزایش بازدیدها موثر واقع گردند. در هر صورت آن ها نیز در ذیل صفحات اصلی وب و سایر صفحات مربوط به محصولات و خدمات قرار می گیرند.
وظیفه صفحه فرود این است که بازدیدکنندگان را نسبت به اینکه «دقیقاً چه کاری می خواهند انجام دهند و چرا باید این کار را انجام دهند» آگاه سازد. صفحات اصلی، اگرچه هنوز یکی از عناصر مهم یک وب سایت محسوب می شوند، اما معمولاً کم تر پیش می آید که بر روی یک کار به طور خاص متمرکز شوند، چراکه اغلب اطلاعاتی کلی و وسیع را پوشش می دهند. صفحات اصلی برای یک بازدید مستقیم عالی هستند، اما هنگامی که خودتان در نحوه ورود بازدیدکنندگان به سایت دخیل هستید، landing page بهترین صفحهای است که می توانید آن ها را به آن ارجاع داده و هدایت کنید. اگر از صفحه فرود مناسب و مطلوبی برخوردار باشید، می تواند بر عملکرد اصلی وب سایت شما تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد. در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگیهای یک landing page مطلوب می توانید از بخش درخواست جلسه دمو یا مشاوره شرکت اندیشه نوین رایورز نیز استفاده نمایید.