اگر بعد از رسیدن به سطح درآمد مناسب، چالش بعدی شما این است که شرکت را تا حدی رشد دهید که بتواند یک شرکت سهامی عام شود یا یک کاندید جذاب برای خرید باشد.
برای انجام این کار، اغلب نیاز به کسب حداقل دو برابر درآمد در مرحله پایگاه مشتری است و هرچه شرکت در آن مرحله به سودآوری نزدیکتر باشد، بهتر است. وقتی شرکتی به مرحله گسترش بازار میرسد، موقعیت سرمایهگذاری بسیار قوی تری دارد.
در مرحله سوم از مراحل رشد یک استارت آپ، مدیرعامل میتواند ادعای قانع کنندهای داشته باشد که تجارت در اندازه فعلی خود به خوبی کار میکند اما با مشارکت با یک شرکت سرمایهگذاری میتواند تا حدی رشد کند که سرمایه گذاران خطر پذیر و سرمایه گذاران اصلی بتوانند سودهای قابل توجهی در سرمایهگذاری کسب کنند. هنگامی که سرمایه مورد نیاز برای گسترش را جمع آوری کردید – باید یک سازمان بین المللی فروش و خدمات ایجاد کنید تا شرکت شما بتواند در بسیاری از کشورها مشتری بیشتری جذب کند.
شما باید جذابیت کشورهای مختلف را براساس اندازه بازار، توانایی شرکت خود در به دست آوردن سهم بازار ارزیابی کنید و اینکه آیا میتوانید بازده سرمایهگذاری مورد نیاز برای رقابت در آنجا را به دست آورید.
برای ایجاد یک سازمان بین المللی، تصمیم بگیرید که آیا نیاز دارید فروشندههای بیشتری را استخدام کنید تا محصول مستقیماً در آن کشورها به مشتریان بفروشند یا یک شریک توزیع کننده پیدا کنید که از قبل این با مشتریان ارتباط داشته باشد. هر گزینه مزایا و معایبی دارد. در صورت نیاز به مشاوره میتوانید به لینک… مراجعه شود.