آخرین مطالب از وبلاگ ما
چگونه به کمک داده کاوی شانس موفقیت محصول را افزایش دهیم؟
هدفی که با استفاده از فناوری هوشمند Big Data و ابزارهای دادهکاوی به آن دست پیدا خواهید کرد، توانایی مرتب سازی داده ها و دستیابی به اطلاعات بیشتری از مشتری، پیش بینی میزان سود، شخصی سازی پیشنهادات و اجرای بیشتر معاملات است. در ادامه ویژگی های دادهکاوی که باعث افزایش شانس موفقیت محصول و افزایش فروش و میزان وفاداری مشتری میشود آمده است.
کاربرد یادگیری ماشین در صنایع
آینده متعلق به فناوری یادگیری ماشین است و کاربرد یادگیری ماشین در صنایع بیش از بیش افزایش خواهد یافت. یکی از دلایلی که باعث افزایش سریع یادگیری ماشین در صنایع شده است، ظهور داده ها و اطلاعات بزرگ است البته دلایل دیگری نیز وجود دارد. در ادامه به بیان این دلایل و به بررسی کاربردهای یادگیری ماشین در صنایع مختلف میپردازیم.
یادگیری ماشین چیست؟
یادگیری ماشین و یا Machine learning، توانایی یادگیری خودکار ماشین و بهبود رفتار و استدلال آن و نزدیک شدن به استدلال انسانی را نتیجه میدهد. این اصطلاح از کاربردهای هوش مصنوعی است و به عنوان زیرمجموعهای از هوش مصنوعی شناخته میشود. در ادامه اطلاعاتی کامل و خلاصه درباره این فناوری ارائه میشود.
هوش مصنوعی چیست ؟
یا Artificial intelligence که به اختصار AI خوانده میشود، شاخه ای گسترده در علوم کامپیوتر است که در زمینه توسعه و ساخت ماشین هایی که رفتاری مشابه با انسان داشته باشند فعالیت میکند. در واقع، ماشین کاری را انجام دهد که معمولا انجام آن به هوش انسانی نیاز است. با ما همراه باشید و درباره این اصطلاح بیشتر بخوانید.
چگونه هوش مصنوعی می تواند در فرآیند بازبینی قرارداد انقلاب ایجاد کند ؟
تجزیه و تحلیل داده ها، یکی از مولفه های اصلی فرایند مدیریت قرارداد است. از طرفی دیگر، روش سنتی برای بررسی های حقوقی، کند و وقت گیر، پرهزینه و ناکارآمد است که باعث شده است شرکت ها به طور گسترده به هوش مصنوعی در فرایند بازبینی قرارداد روی بیاورند. در ادامه درباره مزیت های استفاده از نرمافزار های بازبینی قرارداد و انقلابی که در آینده ایجاد میکنند بیشتر بخوانید.
چگونه به وسیله داده کاوی رضایت مشتریان را افزایش دهیم؟
از روش های مدیریت داده های انبوه و با حجم بالا، دادهکاوی است که کمک میکند فرصت های مختلف که باعث افزایش رضایت مشتری میشوند را شناسایی کنید و شما را به سمت اینکه مشتری دنبال چه چیزی است هدایت میکند. آنچه در ادامه میخوانید، درباره دادهکاوی و ویژگی های آن که باعث افزایش رضایت مشتری میشود، خواهد بود.
landing page یا صفحه فرود چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
landing page برای هر وب سایتی یک ضرورت محسوب می شود، زیرا بستری را فراهم می کند که به شکلی هدفمند درصد بازدیدکنندگان از هدف مورد نظر را افزایش می دهد. وظیفه صفحه فرود این است که بازدیدکنندگان را نسبت به اینکه «دقیقاً چه کاری می خواهند انجام دهند و چرا باید این کار را انجام دهند» آگاه سازد
Content marketing و راهکارهای آن چیست؟
در عوض آنکه به دلیل ناآشنایی از بازاریابی محتوا از آن چشمپوشی کنید تلاش کنید تا تشخیص دهید که آیا بخشی از محتوای شما میتواند قابلیت قرار گرفتن در دستهبندی بازاریابی محتوا را داشته باشد یا خیر. به این معنی که محتوای شما بتواند افراد را در راستای اهداف شما ترغیب نماید. درContent marketing هدف این است که از بازاریابی محتوا حداکثر ارزش و سودآوری را کسب نمایید.
شناخت بازار هدف و راهکار های آن
بخشی از کسب موفقیت در فروش کالاها یا خدمات به این وابسته است که بدانید محصول مورد نظر مشخصاً برای چه کسانی دارای جذابیت است و در نهایت چه کسی آن را خریداری می کند. به همین دلیل اغلب کسب و کارها وقت و هزینه زیادی را صرف تعریف و نظارت بر بازار هدف خود می کنند.
دربارهی Product Market fit چه میدانید؟
Product Market fit اغلب در ارتباط با بازاریابی و مدیریت محصول در نظر گرفته می شود. در حقیقت دستیابی به PMF یک مسئولیت مشترک است که همه اعضا و عناصر شرکت باید به آن متعهد باشند. فروش، توسعه کسب و کار، پشتیبانی، امور مالی و سایر بخشهایی از این دست کمک می کنند تا شرکت به عنوان یک ضرورت حیاتی به تناسب محصول با بازار دست یابد.
تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟
تبلیغات اساساً بخشی از آن برنامه بازاریابی است و این مورد مهمی در خصوص تفاوت بازاریابی و تبلیغات است. همانطور که قبلاً گفتیم، این دو مفهوم از یکدیگر جدا نیستند. تفاوت در این است که تبلیغات اغلب بخشی از بازاریابی است. سایر بخشهای بازاریابی که در کنار تبلیغات کار میکنند شامل برنامهریزی رسانهای، تحقیق در مورد بازار، روابط عمومی، توزیع، استراتژی فروش، قیمتگذاری و موارد دیگر است.
استفاده از BPMS برای مدرن ساختن یک کسب و کار سنتی
یک بخش اصلی در اصول جدید BPMS، تهیه مدل سنتی فرآیند کسب و کار و مدرنسازی، اتوماسیون و نظارت با رویکردی جدید با نام توسعه کم-کد (low-code) است، که در آن سازمان ها میتوانند با برنامهنویسی دستیِ کوچکی برنامههای کاربردی را به سرعت توسعه دهند و نیازی برنامه نویسیهای گسترده و دشوار وجود ندارد. تلفیق این رویکرد کم-کد با اصول سنتی BPMS، نیروی محرکه قابلیت انعطافپذیری BPMS است.
مراحل مکانیزه کردن فرآیند های کسب و کار به کمک BPMN
می توان از BPMN به مثابه یک ابزار مدلسازی بصری فراگیر، علاوه بر چند نمودار از ظرفیت ادغامپذیری آن ها در به حداکثر رساندن کارآیی مدل سازی بصری استفاده کنیم. در طرح فرایندهای کاری می توان سایر ابزارهای مدل سازی همچون ترکیب های UML ، موجودیت های ERD ، چارچوب های سیم و موارد دیگر را به تصویر کشید.
ERP چیست؟
سیستم های برنامهریزی منابع سازمانی ERP عملکردهای مهم تجاری مانند امور مالی، تولید، مدیریت موجودی و سفارش، ارتباط با مشتری، فروش و بازاریابی، مدیریت پروژه و منابع انسانی را با همدیگر پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی های مهم آن تجزیه و تحلیل دقیق و گزارشدهی در مورد هر بخش به طور جداگانه است.
چگونه کسب و کار سنتی خود را رشد دهیم؟
اگر برای کسب و کار خود یک وب سایت اختصاصی ندارید، آگاه باشید که فعالیت تجاری خود را دچار محدودیت کرده اید. ساختن وب سایت امروز یکی از اولین کارهایی است که می توان هنگام راه اندازی کسب و کار انجام داد. پس از اطمینان از راه اندازی و فعالیت وب سایت در کسب و کار، گام منطقی بعدی تبلیغ آنلاین آن است.
تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار مدرن
الگوهای تجاری سنتی به سوی کسب وکار مدرن در حال بازتعریف هستند. افراد تازهکاری استراتژیهای جدید دیجیتال را دوباره اختراع میکنند و قوانین بازی را بازنویسی مینمایند. به زبان ساده، چگونگی آمادگی سازمان برای تغییر و پاسخ به بازار در حال رشد، موفقیت – و حتی بقا – در فعالیتهای تجاری تعیینکننده هستند.
فرآیند قیمتگذاری یک استارت آپ چگونه است؟
لازم است ابتدا بدانید فرآیند قیمتگذاری یک استارت آپ چیست؟ این فرآیند شامل فرآیند محاسبه ارزش یک شرکت نوپا است. روشهای قیمتگذاری یک استارت آپ از اهمیت ویژهای برخوردار هستند زیرا این کار به طور معمول در شرکتهای نوپایی که در حال حاضر در مرحله قبل از کسب درآمد هستند، استفاده میشود.
سرمایهگذاری در استارت آپها چگونه انجام میشود؟
سرمایهگذاری در شروع کار به طور بالقوه سودآور است، اما مهم است که درک کنیم که با خطرات بزرگی همراه است. اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای نوپا شکست میخورند – حتی اگر تحقیقات خود را انجام دهید، ممکن است در نهایت با جیبی پر از هیچ چیز روبرو شوید. در این مقاله مواردی است که باید برای شروع سرمایهگذاری در استارت آپها بدانید.
چگونه شانس موفقیت یک ایده استارت آپی را افزایش دهیم؟
شما ایده تجاری عملی دارید و اکنون به طور جدی به فکر راه اندازی استارت آپ خود هستید. به غیر از یک ایده خوب، چندین فاکتور دیگر نیز وجود دارد که نشان میدهد که چگونه شانس موفقیت یک ایده استارت آپی را افزایش دهیم و سودآوری طولانی مدت داشته باشید. این امر به ویژه اگر برای اولین بار است که این کار را انجام میدهید بیشتر صدق میکند.
راه اندازی استارت آپ (start up)
هیچگاه تمامی سرمایهی خود را برای تهیهی یک محصول نهاییِ کامل خرج نکنید. ابتدا نیازهای بازار را بشناسید و سپس با ارائهی یک محصول قوی، فروش خود را تضمین کنید. قاعدتا ممکن اس ...
چگونه آزمون سریع ایده با کمینه محصول قابل پذیرش (MVP) انجام میشود؟
کمینه محصول قابل پذیرش (MVP) رویکردی در توسعه محصول است که به شدت توسط صاحبان استارت آپها و کسب و کارهای نوپا از آن استقبال شده است. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات ارزشمندی ...